خبر فوری

نشست همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و موسسه فرهنگی اکو با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیر موسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

نشست همکاری‌ مشترک اداره کل هنرهای نمایشی و موسسه فرهنگی اکو برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از دفتر رسانه اداره کل هنرهای نمایشی، جلسه همکاری مشترک اداره کل هنرهای نمایشی و موسسه فرهنگی اکو در محل موسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

در این نشست حمید نیلی (مدیرکل هنرهای نمایشی)، سعد خان (مدیر موسسه فرهنگی اکو)، توحید معصومی (مشاور عالی اداره کل هنرهای نمایشی) و مژگان وکیلی (مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی) حضور داشتند. 

حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی در ابتدای این نشست صمیمانه درباره همکاری دو جانبه در حوزه دعوت از گروه‌های نمایشی کشورهای عضو اکو در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر فجر، کودک و نوجوان، عروسکی و خیابانی تاکید کرد.

او همچنین بر همکاری دو جانبه در حوزه پروژه‌های مشترک نمایشی با گروه‌های نمایشی کشورهای عضو اکو و همکاری دو جانبه در حوزه اعزام گروه‌های نمایشی ج.ا.ایران به جشنواره‌های بین‌المللی نمایشی کشورهای عضو اکو اشاره کرد.

در ادامه سعد خان درباره همکاری و معرفی گروه‌های نمایشی حرفه‌ای از کشورهای مجموعه اکو خصوصا در چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر قول مساعد داد و با توجه به حضور او از یک سال گذشته در ایران، تلاششان بر این است که فعالیت‌های فرهنگی-هنری این موسسه را در تمام زمینه‌های هنری از جمله نمایش، موسیقی، تجسمی گسترس دهد.

در پایان این نشست طرفین در خصوص پشتیبانی و حمایت‌های متقابل فرهنگی هنری با یکدیگر توافق کردند تا جشنواره‌های آتی شاهد حضور کشورهای ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در رویدادهای هنری و جشنواره‌های بین‌المللی ایران با همکاری موسسه فرهنگی اکو باشیم.

گفتنی است در راستای دعوت از گروه‌های نمایشی و همکاری‌های دو جانبه، نشست حمید نیلی مدیر کل هنرهای نمایشی با مهرداد کیایی هماهنگ کننده‌ی همکاری‌های‌ شانگهای‌ در وزارت امور خارجه نیز یک‌شنبه ۳۱ تیر ماه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.